Connect with us

Auto Moto

VW Golf Country pred 30 rokmi znamenal poriadny úlet

Publikované

dňa

Golf Country

Pred 30 rokmi sa automobilky nebáli experimentovať. Jednoducho ak o daný koncept mali zákazníci záujem, automobilka im ho v takmer nezmenenej forme priniesla na trh. Privítajme tak VW Golf Country, tridsiatnika, ktorý bol najprv konceptom, potom unikátom a dnes vyhľadávaným klasikom s rastom ceny.

 
Dvojková generácia Golfu bola veľkým úspechom. Prichádzali nové modely, verzie, limitované edície. GTI posilnilo, prišiel športovejší vznetový Golf GTD dokonca aj s medzichladičom stlačeného vzduchu, experimentovali s kompresorom pri verziách G60.

Golf Country

Zasnežená romantika s Golfom Country, to sú 90te roky


Avšak Country bolo úplne špecifické. Najprv predstavili koncept rok pred oficiálnou premiérou ako Golf Montana. Keďže získala veľký ohlas, automobilka sa jednoducho rozhodla ju pustiť do sériovej výroby. S pár zmenami samozrejme. Čo teda bolo iné voči bežnému dvojkovému Golfu?
 

Základom bolo Syncro

Najprv bol základom Golf CL Syncro, ktorý poslali do rakúskeho Grazu do Steyr-Daimler-Puch. Tam automobil dostal navyše k samonosnej karosérii pripevnený rám, ktorý umožnil zdvihnúť svetlú výšku na 180 mm. Dopredu nainštalovali ochranný rám, na ktorý ste si mohli namontovať prídavné svetlá.
 
Samozrejmosťou pri zvýšení vozidla bola ochrana motora a podvozku a pre tú dobu terénnych áut typické, rezervné koleso umiestnené vzadu na zadných dverách batožinového priestora. Keď ste chceli dvere otvoriť, najprv ste museli držiak s rezervným kolesom odistiť, posunúť na stranu a až tak otovirť kufrové dvere.

Golf Country

Aj keď nemal perfektný prejazdový a nájazdový uhol, bola s ním vždy sranda


Upravené boli samozrejme aj uloženia zadného diferenciálu, k celkvej priechodnosti terénom to však príliš nepomohlo. Nebola to jednoducho pravovravná štvorkolka, skôr imiďžový spoločník na kúpaliská alebo odľahlé poľné cesty. Počas jedného roka výroby pribudli aj rôzne edície, ako Chrome alebo Allround.
 

Základom len jeden motor

Pohonnou jednotkou bol 1,8-litrový zážihový štvorvalec s maximálnym výkonom 72 kW (98 k) a krútiacim momentom 143 Nm. Umožňoval zrýchlenie na 100 km/h za 13,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 163 km/h. Neboli to perfektné údaje, ale o dynamiku v tomto prípade nešlo. Zatiaľ čo bežný dvojkový Golf vážil okolo 1 tony, Country po postavení na váhu ukazovalo 1 220 kg, čo bolo zásluhou navyše oceľových súčastí. Dnes je Country vyhľadávaným veteránom, slušné kusy sú už vysoko s cenou a tie lacnejšie vás potrápia koróziou. Avšak unikát to je a všade, kde sa s ním objavíte, budete za hviezdu.

Čítať viac
Pridať komentár

Zanechajte komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Top výber