Už sme si tak nejako zvykli, že každá nová generácia Mercedesu S class prináša nové a nové technológie. Nový Mercedes S class generácie W223 nebude výnimkou a máme sa veru na čo tešiť. Taká nálož asistentov či bezpečnostných systémov sa len tak v jednom novom aute nevidí. Na čo všetko sa môžeme tešiť? Mercedes-Benz zverejnil video aspoň s niektorými novinkami.
Každá nová generácia Mercedesu S class prišla s novými technológiami. Azda netreba spomínať použitie ABS, či airbagu (aj keď ani jeden z týchto záchrancov neprišiel s novou generáciou), princíp myslím chápeme. Jednoducho eSko je ako by som povedal, trendsetter.
V onedlho predstavenej generácii W223 bude mať premiéru hneď niekoľko systémov. Mercedes-Benz vypustil video, aby nám ukázal aspoň zopár z nich. Niektoré už poznáme, iné sú novinkami. Tak ktoré to sú.
Zdvihnutie auta pred bočným nárazom
Tento systém poznáme už z Audi A8, tu je však zdokonalený. Zatiaľ čo na A8 sa zdvihne len jedna strana, eSko so vzduchovým pružením pri očakávanom náraze zboku zdvihne celé auto o 8 cm aby tak znížilo riziko zranenia v oblasti panvy a prenieslo nárazovú energiu do nižších častí auta, ako je podlaha s nosníkmi.
Natáčanie zadných kolies
Ďalej tu máme natáčanie zadných kolies. To už je vcelku stará technika, avšak veľké eSko s ním dokáže prejsť oblúk dokonca ešte s menším polomerom, ako najmenšie Ačko v ponuke. A to je na viac ako 5 metrovú limuzínu skutočne perfektný výsledok, obzvlášť ak si do úvahy zoberiete fakt, že rozmery sa jednoducho oklamať nedajú. Do rýchlosti 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú proti smeru tých predných do uhlu 10 stupňov. Pri vyššej rýchlosti je to naopak, otáčajú sa súbežne s prednými, avšak už len do uhla 4,5 stupňa.
Airbag pre zadných pasažierov
Poslednou predstavenou novinkou je skutočne novinka. Nové eSko bude totiž prvým sériovým autom na svete, ktoré bude mať airbag aj pre zadných pasažierov. Avšak nie bočný ani hlavový a ani ten v páse. V novom eSku budete mať k dispozícii airbag pri náraze spredu, ktorý sa nafúkne z predných sedadiel. Mercedes si od toho sľubuje zníženie rizika hociakých zranení na zadných sedadlách, ktoré sú predsa v najvyššej triede aj najviac využívané. Na nové eSko sa tak máme prečo tešiť.