Iste vám značku Maserati netreba predstavovať. Väčšina z nás ju má však zapamätanú skôr ako automobilku pre usadlejších vodičov, skôr luxusne orientovanú, jednoducho pre hornú klientelu s dôrazom na luxus. Avšak aj trojzubec vie poriadne vystrčiť zúbky, o čom svedčí nová edícia Maserati Ghibli Trofeo a Quattroporte Trofeo. Vznikol nám tak nový konkurent pre Audi RS, BMW M a Mercedes AMG?
Aj keď dávnejšie boli autá od Maserati tiež čiastočne športovo ladené, neskôr sa ich platforma orientovala skôr na luxus. Samozrejme s patričným výkonom, avšak nič zbesilé alebo prehnané. Nová edícia Maserati Ghibli Trofeo a Quattroporte Trofeo však prinášajú nový vietor do stajne.

Obe autá dostanú do ponuky rovnaký 3,8-litrový zážihový preplňovaný V8, ako Levante Trofeo, čo je tiež riadna zverina na poli SUV. K dispozícii je pre vodiča rovných 572 koní a 730 Nm. K dispozícii je tiež rovnaká 8-stupňová automatická prevodovka, ako v modeli Levante.
Len zadokolky
Najväčší rozdiel je však v oblasti pohonu. Kto by čakal už s takým výkonom 4×4, bude prekvapený. Áno, správne, Ghibli a Quattroporte (aj keď by to názov napovedal) sú totiž čisté zadokolky, čo z nich môže robiť zaujímavé drifterské nástroje. Voči takému M5, ktoré dostalo pohon MxDrive aj keď s vypínateľným pohonom predných kolies, to môže byť poriadna konkurencia.

Edícia Trofeo
Obidve limuzíny zrýchlia z 0 na 100 km/h za 4,3 respektíve 4,5 sekundy, čo je pomalšie, ako veľké SUV. Nuž je to dané pohonom len zadných kolies. Levante Trofeo zrýchli na 100 km/h za 4,1 sekundy. Otázka maximálnej rýchlosti je v prípade Ghibli aj Quattroporte bezpredmetná, obe autá zastaví obmedzovač pri 305 km/h.
Veľké 21-palcové disky
Prepracovaný je aj podvozok, športovejšie naladenie jednoducho musí byť. Modely Trofeo jazdia na 21-palcových diskoch, k tomu si pripočítajte aj nový výfukový systém alebo niektoré exteriérové prvky z uhlíkových vlákien. V interiéri nájdete 10,1-palcový dotykový displej, audiosystém Harman Kardon či bezdrôtové nabíjanie telefónu. A nakoniec cenovka. Ghibli Trofeo začína na 103 890 libier a Quattroporte Trofeo na 126 890 libier. Čo myslíte, je toho hodné? Uvidíme, ako rozhodnú zákazníci.

Interiér Ghibli Trofeo