Nová generácia Audi A3 je tu s nami len krátko. Postupne tak budú prichádzať nové motorizácie, medzi nimi aj z dielne S a RS. Práve prvého menovaného, Audi S3, tu máme dnes. Novinku predstavili so staronovým dvojlitrovým benzínom, ktorý posilnil výkonom cez hranicu 300 koní. Ale len zľahka, na ostrejšiu verziu RS3 s 5 valcom pod kapotou sa zatiaľ len čaká.
Predchádzajúca generácia Audi S3 mala tiež pod kapotou štvorvalcový dvojliter. Rovnako to bolo 2,0 TFSI. A mal po modernizácii maximálny výkon 300 koní. Avšak pozor, pred tým, než zaviedli filtre pevných častíc aj pre benzín, malo S3 výkon 310 koní.
Voči predchodcovi o veľa neposilnila
Presne toľko isto dosahuje aj aktuálna generácia S3. Maximálny výkon je na hodnote 310 koní a krútiaci moment 400 Nm. Teda krútiaci moment taký istý, ako nedávna S3 s 300 koňmi. Tá mala zrýchlenie na 100ku za 4,7 sekundy, aktuálna S3 to zvládne podľa automobilky za 4,8 sekundy. Pýtate sa, kde je to medzigeneračné zlepšenie? Nuž pod kapotou ho nečakajte. Koncern VW jednoducho z dvojlitra nechce vydolovať príliš veľa koní.

Audi S3 prichádza s dvojlitrom a 310 koňmi.
Štandardom je ako obvykle pohon všetkých kolies quattro, 7-stupňová dvojspojková prevodovka, avšak za LED svetlá Matrix si musíte priplácať. Každé svetlo má v sebe 15 segmentov, dokopy je teda vpredu k dispozícii 30 svietiacich segmentov.
Aj 19-ky
Voči bežnej Audi A3 je nové S3 nižšie o 15 mm, to vďaka športovo ladenému podvozku. K dispozícii sú aj S Sport tlmiče s nastavením tuhosti. V štandarde stojí S3ka na 18-palcových diskoch, za príplatok však máte aj väčšie 19-palcové disky.

Interiér novej S3ky
V interiéri máte už v sérii 10,25-palcový digitálny displej, avšak stále je vymeniteľný za 12,3-palcový displej ako Audi virtual cockpit a cockpit plus. O konektivite je asi zbytočné písať, Audi S3 mieri na mladých vodičov a tak je Apple Car Play či Android Auto samozrejmosťou. Na začiatku predaja budete mať k dispozícii aj limitovanú edíciu Edition One so žltou alebo červenou farbou. Štandardné modely však štartujú na 46 300 eur pre Sportback, sedan je drahší o necelých 900 eur.

Sedan bude drahší, avšak dynamickejšie pôsobiaci.