Druhá generácia Porsche Panamera prišla na trh už pred 4 rokmi, teda v roku 2016. Dnes tu máme jej miernu modernizáciu, ktorá prichádza s novými motormi a hybridizáciou v ešte väčšej miere. Za zatracovaný diesel, ktorý Porsche z ponuky v roku 2018 úplne vyhodilo, je tak hybrid jedinou alternatívou voči síce výkonným, avšak skutočne „nenásytným“ benzínovým V8.
Len nedávno ešte zahalená Panamera zajazdila na jednej z najznámejších tratí na svete, na severnej slučke Nürburgringu nový rekord pre luxusné limuzíny. Práve táto verzia má dnes už reálne kontúry, aj samotný názov. Je ňou Porsche Panamera Turbo S, najsilnejšia verzia modernizovaného modelu. Turbo S E-Hybrid sa na chvíľku stiahne z ponuky.

Zdroj: Porsche
Najsilnejšia Panamera Turbo S
Voči pôvodnej Panamere Turbo zostáva rovnaký motor, ktorým je 4,0-litrový benzínový V8. Avšak inžinieri ho poriadne nadopovali, voči Turbo modelu má naviac 80 koní a 50 Nm. Výsledkom je tak 630 koní a 820 Nm. To stačí na to, aby Turbo S dosiahlo 100ku za 3,1 sekundy a maximálna rýchlosť končí na číslici 315 km/h.
Hybridná verzia
Novinkou je aj plug-in hybrid Panamera 4S E-Hybrid. Ten má „len“ 2,9-litrovú V6 s celkovými 560 k, pritom elektromotor dodá 136 k. Celkový krútiaci moment vrcholí hodnotou 750 Nm. Takže aj „zelenšia“ Panamera zrýchli na 100 km/h za perfektných 3,7 sekundy a maximálka je 298 km/h. Na elektriku pritom prejde 54 km. Môže za to aj zväčšená kapacita baterky z 14,1 na 17.9 kWh.

Zdroj: Porsche
Vynovená Panamera GTS zostáva pri motore V8, posilnila však tiež na aktuálnych 480 k, čo je o 20 k viac, ako doteraz. GTS dostane do série športovo ladený výfuk. Automobilka zapracovala aj na podvozku, má byť ešte komfortnejší a zároveň stabilnejší. Do série pribudol Sport Design paket a vzadu sú jemne zmenené LED svetlá. Väčšie exteriérové zmeny však nečakajte, jednoducho čo sa dobre predáva, nie je potrebné výrazne meniť. Nateraz taktiež zostáva ponuka krátkej Panamery, predĺženej Executive a „kombi“ verzie Sport Turismo.

Zdroj: Porsche